Nu är det dags för oss att springa Karlslundsjoggen. Det gör vi onsdagen den 17 oktober i Karlslundsskogen. Den här dagen ska alla komma ombytta till skolan, tänk på att det är kallt nu! Vi samlas på skolan och går sedan gemensamt upp till Karlslundsskogen.

Målet med aktiviteten är att alla ska få möjlighet att röra på sig, gärna genom löpning!

F-1:orna kommer kunna välja på följande sträckor:

 1,2 km

 3 km

 5 km

För 4:orna finns nu möjligheten att starta

”Karlslundsklassikern”. En klassiker innehåller löpning, cykling, simning och skidåkning och det är det som är tanken att vi under året ska genomföra. Vi startar nu med löpningen.

4:orna kommer att kunna välja på följande sträckor och på så sätt samla poäng till sin klassiker:

 5 km Brons

 8 km (5 + 3 km) Silver

 10 km Guld.

Vi genomför Karlslundssjoggen under förmiddagen och kommer att vara tillbaka på skolan för att äta lunch.

Tidigare har säkert de flesta av barnen sprungit skoljoggen där man då haft möjlighet att lämna en så kallad springslant (10 kr). Pengarna som Sveriges skolor samlat in har gått till bland annat Barncancerfonden.

Vi har samma tanke med vår Karlslundsjogg. De som vill får gärna lämna in en springslant och de pengar vi samlar in kommer också att skänkas till just Barncancerfonden.

Hälsningar all personal